2018. január 29., hétfő

Educatio kiállítás 2018

2018. január 18–20. között került megrendezésre a 18. Educatio Nemzetközi Oktatási Szakkiállítás, amelynek a tavalyihoz hasonlóan a Hungexpo „G” csarnoka adott otthont. Minden évben több mint 150 kiállító, ebből közel 50 felsőoktatási intézmény települ ki, hogy tájékoztassa a megközelítőleg 45.000 érdeklődőt. Gimnáziumunkból január 20-án délelőtt 100 érdeklődő diák utazott Budapestre Maginé Erdős Veronika pályaválasztásért felelős pedagógussal, Kocsis Szilvia és Oszlánczi Andrea tanárnőkkel, hogy tájékozódjanak a továbbtanulási lehetőségekről. Megkérdeztünk néhány diákot és Vera nénit, hogy milyen élményeket szereztek a kiállításon.


Szerafimoszki Fanni (12.c):
Véleményem szerint egy nagyon fontos és hasznos program az évről évre megrendezésre kerülő Educatio kiállítás, mely a budapesti Hungexpo területén kerül megrendezésre. Szinte valamennyi felsőoktatási intézmény képviselteti magát diákjai által. Az adott szakkal és iskolával kapcsolatban bármely kérdésre választ kaphatunk. Érdekes és sokszínű programokkal és ajándékokkal készültek az oda látogató vendégek számára. Úgy gondolom, hogy aki még nem járt itt, legalább egyszer mindenképp vegyen rajta részt, mert sok élménnyel és tapasztalattal gazdagodhat. Jómagam a turisztika szakról tájékozódtam a Budapesti Metropolitan Egyetem és a gödöllői Szent István Egyetem standjánál.
Cselóczki Boglárka (11.a):
Számomra nagyon fontos, hogy legyen egy biztos jövőképem. Ehhez nagy segítséget nyújtott az Educatio kiállítás. Tavaly a faktválasztás miatt már voltam, idén pedig a nekem megfelelő egyetem miatt mentem. Legfőképp az ELTE többféle karáról érdeklődtem, majd utána a Károli képzéseit néztem meg. A humán faktjaimból kiindulva ezeket látom esélyesnek. Ott van nyilván a titkos remény is bennem, hogy minél több és jobb reprezentációs ajándékokat hozzak el, mint például hordozható fogkefe, tollak stb. Idén ebből kevesebbet gyűjtöttem össze, mint tavaly, de így is nagyon tetszett az egész. 
Veréb István (10.c):
Igazából én már eldöntöttem, hogy tanár szeretnék lenni, ezért is mentem el az Education kiállításra. Szinte az összes tanárképző iskolát megnéztem, de nekem a Debreceni Egyetem tetszett a legjobban. Nagyon kedvező tanulási lehetőségeket nyújt, jó ösztöndíj lehetőségek is vannak. Rengeteg más intézmény is részt vett, számtalan képzésről adtak információt. Nagyon készségesek voltak, minden kérdésemre válaszoltak, rengeteg ajándékot kaptunk. Szerintem nagyon megéri elmenni, főleg ha az embernek megvannak az elképzelései. Nagyon örülök, hogy iskolai szinten megszervezik a kiállítás megtekintését, ezzel is lehetőségeket adva nekünk az információgyűjtésre. Jövőre is szeretnék menni, hiszen addigra már túl leszünk a faktválasztáson, elmélyülünk az általunk választott tantárgyakba, így még biztosabb jövőkép áll előttünk. Köszönöm szépen a lehetőséget Vera néninek is!
Marsa Kíra (11.c):
Úgy gondolom, hogy az Educatio kiállítás tényleg azoknak ad nagy segítséget, akik már célirányosan tudják, hogy merre szeretnének továbbtanulni. Nagyon sok információt lehet megtudni az egyetemekről és bármit meg lehet kérdezni, amire csak kíváncsiak vagyunk. Én most voltam először Educatio kiállításon, nekem nagyon tetszett ez az egész és az osztálytársaimnak is. Én még sajnos nem tudom, hogy merre fogok majd továbbtanulni, ezért én inkább érdeklődtem a sulik felől, a Szegedi Tudomány Egyetemet néztem és a kecskeméti Neumann János Egyetemet. Persze jobbnál jobb ajándékokat gyűjtöttem be a szórólapok mellett, ilyen például a kulcstartó, a sok toll és szövegkiemelő.
Pataki Noel (12.a):
Nekem kifejezetten tetszett a kiállítás, bár sokkal nagyobb tömegre számítottam. Azért mentem, hogy megerősítést nyerjek a jövőbeli tanulmányaimmal kapcsolatban. Céltudatosan mentem, megnéztem amiket előre megterveztem: Neumann János Egyetem, Nemzeti Közszolgálati Egyetem és Szegedi Tudományegyetem. Ezután mér csak nézelődtem. Nekem nagyon hasznos volt, mindenképpen ajánlanám másoknak!
Szabó Nikolett (11.a):
Második alkalommal vettem részt az Educatio kiállításon. Idén már elmélyültebben informálódhattam azokról az egyetemekről, képzésekről, amik számomra szóba jöhetnek. Konkrét elképzelés hiányában nagy segítséget jelentett, hogy egy időben, egy helyen tudhattam meg, az adott iskolában mit tanulhatok, a bejutáshoz mik a feltételek és hogy egy-egy szak elvégzése után milyen pályán helyezkedhetek el. Nagyon tetszett, hogy minden intézményt tanárok és diákok is egyaránt képviseltek és nagy lelkesedéssel beszéltek mindennapi életükről, tanulmányaikról. Nyílt napokra invitáltak, ahol még konkrétabb belátást kaphatunk az iskola életébe. A kiállítást kis előadások, prezentációk színesítették. Nyelvvizsgáról, felvételi pontszámításról, duális képzés előnyeiről kaptunk részletes tájékoztatást. Nagyon örülök, hogy részt vehettem a programon, a legjobb döntés érdekében jövőre is szeretnék ott lenni.
Maginé Erdős Veronika (pályaválasztásért felelős pedagógus):
Azt gondolom, hogy mindenképpen célirányosan érdemes ellátogatni az Educatio kiállításra, ahol rengeteg információhoz juthat hozzá az érdeklődő. Elsősorban szakot vagy konkrét egyetemet érdemes megkeresni, ahhoz hogy szűrni tudjuk ezt az információáradatot. Intézményenként, sőt karonként is tájékozódhattunk a kollégiumi lehetőségekről, utazási kedvezményekről, ponthatárokról, diákéletről, duális képzésről. A csarnok közepén a színpadon egész nap egyetemek mutatkoztak be, szó esett az intézményenkénti egyéni alkalmassági vizsgákról és természetesen a pontszámításról is minden fontos információ elhangzott. Emellett többek közt segítséget nyújtottak a motivációs levél írásához is. A felvi.hu külön standon várta a továbbtanulni vágyókat 5-8 számítógéppel felszerelve, ahol helyben segítséggel az e-felvételire lehetett regisztrálni, és akár már sorrendet is megjelölni. A nyelvvizsgaközpontok sátrában azok is informálódhattak, akik még nyelvvizsgaszerzés előtt állnak. Nagy élmény volt természetesen a promóciós anyagok, meglepetések, ajándékok beszerzése is. Továbbra is várom a diákokat kérdéseikkel hétfőnként 14-15 óráig a 35-ös teremben.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése