2017. november 28., kedd

Újra a gimnáziumban: Mester Boglárka

Mester Boglárka 2011-ben érettségizett gimnáziumunkban, a 4+1 éves nyelvi képzést végezte el, melyben az angol nyelv mellett az informatikát is emelt óraszámban tanulta. Osztályfőnöke az első három évben Pataki Anikó volt, majd az utolsó két évben Bartusné Tóth Nóra tanárnő irányításával fejezte be a gimnáziumot, aki történelmet tanított neki. 11. évfolyamban már komplex középfokú angol nyelvvizsgával rendelkezett és elég hamar eldöntötte, hogy az angol nyelvvel szeretne foglalkozni a későbbiekben is. Interjúnkból kiderül, mi szél hozta ismét a gimnázium falai közé és mi történt vele az elmúlt néhány évben. 



Hová felvételiztél a gimis évek után?
Bölcsészeti alapozó képzésen kezdtem el az angol szakot a Szegedi Tudományegyetemen, amit 2014-ben be is fejeztem. Utána átmentem a Juhász Gyula Tanárképző Karra, ahol egy alkalmazott nyelvészeti mesterképzést végeztem el két év alatt. Ott fogalmazódott meg bennem a gondolat, hogy nyelvtanár szeretnék lenni. Szagdolgozati témának az angol nyelvkönyvek nyelvezetével foglalkoztam és hogy a nyelvezet milyen hatással van a diákok olvasási készségére. Ez a kutatómunka vezetett rá, hogy mindenképpen a tanári pályára szeretnék lépni. Most mesterképzésben végzem az angol valamint a nyelv- és beszédfejlesztő tanári képzést párhuzamosan a JGYTK-n és BTK-n. 
A nyelv- és beszédfejlesztő képzést gyakran összekeverik a logopédiával. Mi a különbség a kettő között? 
Gyógypedagógiai diagnosztizálást és kezelést a beszédfejlesztő nem végezhet, segítheti a logopédus munkáját azzal, hogy fejlesztő fogalakozásokat tart. A képzés amire járok fejlesztő pedagógusi végzettséget ad. 

Hogy kerültél most vissza a gimnázium falai közé?
"A hatékony nevelés-oktatás feltételei" nevű pedagógiai szemináriumom alapkövetelménye egy lakóhelyhez közeli közoktatási intézményben való hospitálás. A feladatom az volt, hogy figyeljek meg 20 órát (14 iskolai és 6 tanórai), melyről írásbeli és szóbeli beszámolót is kell majd készítenem. 
Milyen órákat és egyéb rendezvényeket látogattál meg?
Voltam három történelem órán, egy biológia órán, egy magyar irodalom órán és egy osztályfőnöki órán. Az egyéb tevékenységek közül többek közt részt vettem egy tanulásmódszertani tréningen, az Aradi Vértanúk ünnepi megemlékezésén, az Arany Kora kistérségi vetélkedőn, Tömösköziné Védfy Orsolya tanárnő egyik fejlesztő óráján, és egy szülői értekezletet is meglátogattam. 
Milyen változásokat tapasztaltál, mióta nem jártál nálunk?
Akkor még nem volt digitális napló és projekttorok sem voltak felszerelve a tantermekben. Annak idején nem volt ennyi vendégelőadó meghívva és nem tartottak pályaorientációs napot sem. Szerintem nagyon fontos, hogy a fiatalok megtalálják a számukra megfelelő képzéseket, hisz csak akkor van értelme egyetemre menni, ha van reális elképzelésük arról, hogy mivel szeretnének foglalkozni és hogy miben jók. 

Milyen feladataid vannak most? Mivel telnek a napjaid?
Itthonról ingázok Szegedre, meg tudom oldani, mert kevés órám van. Jelenleg a csoportos gyakorlatot csinálom a volt Ságvári Endre Gimnáziumban, ami most SZTE Gyakorló Gimnázium és Általános Iskola néven működik. Harminc óra hospitálást követően most a kötelező tizenöt óra tanítás vége felé járok, egy 9. osztályt vezetek. Jövő nyár elején lesz a szigorlatom, utána ősszel következik a tízhetes összefüggő szakmai tanítás, melyet szeretnék majd itt tölteni a gimnáziumban.

Milyen elképzeléseid vannak a jövődre vonatkozóan?
Előreláthatólag 2019 februárjában fogok végezni. Nagyon szeretnék itt maradni Nagykőrösön és szívesen tanítanék akár itt a gimnáziumban is.

További sok sikert kívánunk a tanulmányaidhoz és nagy szeretettel várunk vissza!

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése