2017. szeptember 19., kedd

Új osztályfőnök: Szalánczi Péter

Szalánczi Péter testnevelő tavaly érkezett a gimnáziumunkba, ahol nagyon hamar megkedveltette magát a diákokkal. Ettől a tanévtől új szerepkörben is bemutatkozik, hiszen ő lett a rendészeti szakgimnáziumi képzésbe bekerülő diákok osztályfőnöke. Szokták mondani, hogy minden osztály olyan lesz, amilyen az osztályfőnöke. Ha elolvassuk Szőke Ármin interjúját, nemcsak Peti bá'-t, hanem a 9.d-t is megismerhetjük egy kicsit.

Úgy tudom volt már osztályfőnök a Kossuth iskolában. Miben lesz más egy kilencedikes osztály életét egyengetni? 
Nyilván ez már nem általános iskola hanem gimnázium, azon belül is egy szakgimnáziumi osztály. Merőben más lesz: több önállóságot várok tőlük, mivel már nagyobbak, illetve azt szeretném, hogy hozzá tegyenek az iskola életéhez minél többet. Próbáljanak meg részt venni a programokon, a diáknapon és a hasonló rendezvényeken. Nem mellesleg a tanulásban is több önállóságot várok. Nem kicsik, nem fogom fogni a kezüket, önállóan kell intézni minden ügyes bajos dolgaikat.
Mi a célja az első közös évükben?
Hot Iron edzésforma
Ez egy jó kérdés. Feltettem nekik osztályfőnöki órán egy hasonló kérdést: "Azt szeretném év végére, hogy....", és be kellett fejezniük a mondatot. Sokan azt írták, ami az én célom is, hogy jó kis közösség legyünk, egy jó csapat, ahol nincs széthúzás, próbáljuk a dolgokat megoldani, közösen gondolkodni, és ahol mindenki jól érzi magát. A lehetőségek szerint, hozzák ki magukból a maximumot: tanulásban, hitéletben és mindennel kapcsolatban. Ha mindenki hozza a saját maga maximumát, és egy jó közösségben tudunk dolgozni, akkor ennél több nem kell szerintem. 

Mi az, amiben osztályfőnökként többet tud adni, mint csupán szaktanárként?
Egy osztályfőnök másabb, ő azért sokkal mélyebb viszonyt ápol az osztályával, mint tanárként a tesi órán résztvevő gyerekekkel. Itt többrétű a dolog, nem csak azt kell megtanítani nekik, hogy testnevelés órán hogyan kell viselkedni, mik a feladatok vagy felkészíteni őket a megfelelő dolgokra, hanem kicsit a lelkületet is látni kell, bele kell menni jobban a magánszférába és az osztályközösségbe. Tehát egy kicsit összetettebb feladat, de reméljük nem lesz ezzel gond.

Mesélne nekünk arról, hogy mit csinál amikor épp nem tanít?
Tesitanárként a sport megszállottja vagyok. Gyerekkoromban labdarúgóként képzeltem el a jövőmet, de mára ez már kimerül szurkolásban és mint lelkes edző próbálom pallérozni a gimnázium csapatát. Akikre mellesleg nagyon büszke is vagyok, hiszen tavaly a Fair play cup megyei döntőjében bronzérmet szereztek. Tehát a labdarúgás szeretete megmaradt hobbi szinten és ha időm engedi részt vállalok egy baráti alapon szerveződött kispályás labdarúgó csapatban. Ezen kívül is sportolok, jelenleg azokat a sportokat részesítem előnyben, ahol magamat és nem másokat kell legyőzni. Szeretem kitolni a saját határaimat, ezért most az új kedvencem a futás, abból is a hosszútávú. Múlt szombaton futottam le életem első félmaratonját Szigligeten, ami hatalmas élmény volt és egy óriási kihívás. Idén már több futó-akadály versenyen is részt vettem: a Spartan race mindkét magyarországi versenyét teljesítettem és készülök a harmadik, egyben utolsó megmérettetésre, ami a három közül a legnehezebb lesz, hiszen 21 kilométer és 35 akadály vár a versenyzőkre. Mindez Eplényben, több száz méteres magasságkülönbséggel. Az iskola után pedig minden nap edzést tartok, egy úgynevezett Hot Iron edzésformát népszerűsítek. Ez egy súlyzóval végzendő csoportos erő állóképességi edzés, ami nagyon népszerű most. Jelenleg ez tölti ki a szabadidőmet, de decembertől átadom magam a családomnak, hiszen már nagyon várjuk a párommal a születendő kisgyermekünket. Úgyhogy 2018-ban új hobbi elé nézek...

További eredményes munkát kívánunk mind a tanításban, mind a sport területén!






Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése