2017. szeptember 23., szombat

Szoros végeredmény az idei Csömöte Csörtén

Felhőtlen jókedv, izgalom, sosem látott kiélezett küzdelem, sok-sok néző. Mindezek együtt jellemezték az idei Csömöte Csörtét, a bejövő osztályok diákjainak versenyét péntek délután, a gimnázium udvarán. Olvassátok el szöveges beszámolónkat, melyből megtudhatjátok, milyen küzdelmek árán sikerült a 9.c-nek elnyerni a legjobb bejövő osztály címet!
Az első óra előtt a végzős diákok hívására az előző napi esőzés miatt a vizes kézilabdapályán gyülekeznek a "csömöték". A szervező tizenkettedikesek leellenőrzik az öltözékeket, és filctollal X-et rajzolnak azok homlokára, akik ruháját hiányosnak vagy nem megfelelőnek találják a kiíráshoz képest. Az első szünetben már próbatételek várják a csömötéket: békaszökdelésben és talicskázva kell teljesíteniük 1-1 kört az udvaron.



A második szünetre gyakorlatilag teljesen felszárad a kézilabdapálya, ahol a már hagyományos cipődobálás következik. Kinek-kinek a saját cipőjét kell minél hamarabb megtalálnia és újra felvennie, miután jó messzire elhajíttatják velük a végzősök. 



A harmadik szünetben CSÖMÖTE CSÖRTE feliratú karszalagokat kell gyűjteni az udvaron. Természetesen egyik szünetben sem marad el a Kécskei Pallérozón betanult flashmob tánc. Az alaphangulat tehát már megvan a délutáni versenyhez.




Délután három órakor már a gimnázium udvarán sorakozik a közel száz új diák osztályfőnökeikkel. A szervezők tombolajegyeket osztogatnak a nézők soraiba érkező szülőknek, családtagoknak, barátoknak, gimis diákoknak. Mindannyian izgatottan várják a programot és találgatják, hogy vajon melyik csapatnak sikerül idén győzedelmeskednie. Megkezdődik a nemes versengés, melyet egy öt tagú zsűri is figyelemmel kísér: a 12.a osztályfőnöke Cselóczkiné Tóth Erika, a 12.b osztályfőnöke Kocsis Szilvia, a 12.c osztályfőnöke Bencsikné Szilágyi Zsuzsanna és a 12.e osztályfőnöke Kovácsné Sopajti Bernadett tanárnők. Segítségük Petró Emese, aki magyar-német szakos hallgató és jelenleg iskolánkban gyakorlótanár.  




A 12.a osztályos Cseh Petrától megtudjuk, hogy a korábban kiadott és elvégzett délelőtti feladatok alapján a 9.c és a 7.a osztály holtversenyben áll az élen. De semmi sincs veszve a 9.b és a 9.d számára, hiszen még csak most következik a vetélkedés java.


Első körben a ruha stílusához passzoló zenés-táncos produkciókat nézzük meg: a 9.b vámpírjai, a 9.d amerikai focistái és pom-pom "lányai" (nem kis derültséget okoznak a lányoknak öltözött fiúk), majd a 9.c koboldjai és a 7.a tündérei nyűgözik le a közönséget a profi koreográfiákkal.



Az utcai feladatokat már Tóth Csenge, 12.b osztályos tanuló sorolja a bátor jelentkezőknek. Első kihívásként 20 perc alatt az utcai járókelőkkel kell minél több szelfit készíteni mobiltelefonnal. (A fotókból készült videók megtekinthetők YouTube-csatornánkon: 7.a, 9.b, 9.c, 9.d) A második feladatot annak a "szerencsésnek" kell elvégeznie, aki egy kék borítékot talál az ülőalkalmatossága alatt. A borítékban található 1.000 Ft-ból minél több és választékosabb ajándékot kell vásárolni a zsűri tagjainak. 



Osztályonként 3-3 diák azt a feladatot kapja, hogy minél hamarabb gyűjtsenek össze tíz tárgyat: gyertyatartót, biciklipumpát, nagy párnát, nyakba akasztható érmet, régi fekete-fehér fotót, körömcsipeszt, tésztaszűrőt, teafiltert, fogkefét és egy fagyitölcsért. Az nincs számukra megszabva, hogy mindezt honnan és miként kerítik elő, a cél a gyorsaság, és hogy hiánytalanul meglegyen mind a tíz tárgy. 
Cserei Anna 12.a osztályos tanuló a már hagyományos folyosói tablókkal kapcsolatos kérdésekhez kér 2-2 tanulót osztályonként. A tíz helyes válasz megtalálása mellett itt is számít a gyorsaság. 
A vetélkedőből természetesen nem maradhat ki az új osztályfőnökök tesztelése sem. Furfangosabbnál furfangosabb kérdésekre kell válaszolniuk az osztályuk tanulóival kapcsolatban: "Hány tanulónak van legalább 40-es lába a 9.c-ben?", "Hány tanuló nem járt még a Balatonon a 9.b-ből?", "Hányszor van egy héten a földszinten órája a 7.a osztálynak?", "'Hány tanuló bal kezes a 9.d-ben?", stb.



Közben a gimnázium új tanárainak is jut feladat: Bányainé Schleisz-Bognár Viktória testnevelőnek és Ferencz Gabriella matematika-biológia szakos tanárnőnek megadott szavakból kell verset írni. 
Elérkezik az ügyességi feladatok ideje. A lufiborotválásban a 9.d a király, az újságpapíron táncolásban a 9.b, a pudingetetésben a 7.a, a lisztfújásban pedig a 9.c a nyerő. A kézilabdapálya kerületének gyufaszállal való lemérésében a 9.b osztály tanulójának tippje van a legközelebb a valósághoz. Gondoltátok volna, hogy 2886 gyufaszálat lehetne körbepakolni a pálya körül? A legjobb "arcos kekszevő" egy sárga, a leggyorsabb dobozos üdítő kiegyensúlyozója egy kék versenyző, míg a vizeslufi-dobálásban egy piros páros bizonyul a legjobbnak. 
Miközben a zsűri lepontozza az utcai és tablós feladatokat, Viki néni és Gabi néni versei osztatlan sikert aratnak. 



Az eredményhirdetésig még egy feladat vár a csömötékre, le kell tenniük a diákesküt, mellyel a gimnázium teljes jogú tagjává válhatnak. Az eskü szövegét úgy kell végigmondaniuk, hogy egy oszlopba állva a bal kezükkel az előtte álló jobb fülét, jobb kezükkel pedig az előtte álló bal bokáját kell fogni. 

 

Én, ... , 
kis csömöte fogadom, 
hogy az eskü minden pontját betartom. 
A házi feladatot mindig időre lemásolom.
A folyosói ügyeleteseket kávéval kínálom. 
A mobiltelefonomat csak a hátsó lépcsőházban használom. 
A tantermi padokra csak szépet rajzolok.
A folyosói szekrényben bűzös zoknit nem tartok. 
Orvosi igazolást és templomjárót csak ritkán hamisítok.
A wc-ben a csempére nem, csak a falra írok. 
A kávéautomatát nem rugdosom nagyon, 
lehetőség szerint csak kicsit oldalba vágom.
A dolgozatírástól nem félek, mindig tisztességesen csalok, 
a puskáimra a tolltartómban vigyázok, míg meg nem halok. 
A tesi órákat csak szülői felmentéssel lógom el, 
a tömbfutást pedig biciklivel csalom el. 
A takarító néniknek délután szívesen segítek, 
a pad aljára száradt rágókból kis várat építek. 
Berci bácsitól átveszem a munkája legjavát:
sövényt nyírok és füvet is, ha kell egész télen át. 
Szüleim e-napló jelszavát megváltoztatom, 
az ellenőrző könyvemet pedig direkt elhagyom. 
A kötelező olvasmányokból készült filmeket megnézem, 
a könyvtárhoz vezető utat csak térképről ismerem. 
Végezetül a gimnázium nagyon nagy udvara, 
tanári kara és diákserege előtt esküszöm, 
hogy ezen esküpontokat 
legalább a mai nap végéig igyekszem betartani.

Hogy a diákok még izguljanak egy kicsit, a szervezők tovább húzzák az időt: kisorsolásra kerülnek a tombolatárgyak, öt darab 5.000 Ft-os ajándékcsomag talál gazdára a nézők soraiban. 



A zsűri elnöke, Cselóczkiné Tóth Erika tanárnő először szóban értékeli a versengést, majd hátulról visszafelé ismerteti a rendkívül szoros végeredményt:
4. helyezett a 9.b osztály 148 ponttal,
3. helyezett a 9.d osztály 151 ponttal,

2. helyezett a 7.a osztály 153 ponttal,
és...
1. helyezett a 9.c osztály 156 ponttal. 


A győztes csapat egy hatalmas dobostortát, oklevelet és a legnagyobb Csömöte-díjat kapja, a többi osztály sem marad ajándékok nélkül, hisz ők különböző ízű mignonokat, okleveleket és helyezés alapján a kisebb méretű Csömöte-díjakat vihetik magukkal.


A délután nem múlhat el a flashmob tánc nélkül, melyet ezúttal négyszer egymás után, négy különböző irányba kell eltáncolnia a bejövő osztályok diákjainak. 


Ezúton gratulálunk minden résztvevőnek, köszönet a szervezőknek és a zsűrinek a kemény munkáért, a nézőknek pedig a lankadatlan figyelemért és a bátorító tapsokért. Eredményes munkát és sok szép közös élményt kívánunk az új osztályok tanulóinak és osztályfőnökeiknek: Sági Monikának (7.a), Kálmánné Faragó Adélnak (9.b), Subáné Kis Annának (9.c) és Szalánczi Péternek (9.d)! 

Hamarosan érkezünk a videós összefoglalóval,
addig is idézzétek fel a pénteki nap emlékeit 
Szabó Niki 422 fotójával!
Katt a képre!


Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése