2017. szeptember 28., csütörtök

Interjú Ferencz Gabriella tanárnővel



Egy csinos, fiatal tanerővel bővült a gimnázium tanári kara. A múlt pénteken már az iskola nagyközönsége előtt is bemutatkozott a Csömöte Csörtén. Ferencz Gabriella iskolánk egyik új biológia tanára, aki nem mellesleg a 9.b osztály matematika tanára is. Vele készített interjút Veréb István Bendegúz.

Mutatkozzon be pár szóval azoknak, akik esetleg nem ismerik még!
Ferencz Gabriella matematika-biológia szakos tanár vagyok. Én eredetileg Kecskeméten születtem és ott is éltem egészen 28 éves koromig. Később itt kaptam állást Nagykőrösön. Ide egy ideig Kecskemétről jártam át. Idén költöztem ide a párommal és jelenleg is itt élek. Szabadidőmben nagyon szeretek zongorázni, amit már nagyon régóta művelek és tanulok. Valamint nagyon szeretek különböző sci-fi és fantasy regényeket írni és olvasni. Mindemellett szeretem a természetet, ezért kirándulni is szívesen járok. Ezért is szeretnék szakköröseimnek az őszi, illetve a tavaszi időszakokra terepgyakorlatot szervezni, hogy Ők is megismerjék, hogy milyen szép a biológia.

Eddig itt tanított Nagykőrösön a Petőfi iskolában. Mennyivel másabb egy középiskolai légkör, mint egy általános iskolai?
Igazából teljesen más. A "gyerekek" már sokkal komolyabbak, könnyebben veszik az akadályokat, míg általános iskolában azért jobban kell Őket segíteni, "anyáskodni" felettük. Úgyhogy itt inkább az önállóság jellemző a diákokra.
Ez milyen benyomást kelt a tanárnőben?
Igazából nekem teljesen mindegy, hogy nagyokat vagy kicsiket tanítok, mert mindkét korosztálynak megvan a maga szépsége. Nekem az volt az álmom, hogy tanár lehessek, így nekem nem volt meghatározó, hogy most általános iskolában vagy középiskolában tanítok.

Nehezebb az érettebb generációval megértetni a tananyagot, vagy egyáltalán szót érteni velük?
Nem mondanám, hogy nehezebb, inkább csak más. Más módszereket kell alkalmazni egy általános iskolában, mint egy középiskolában.

Miért pont a matematika és a biológia?
Én eredetileg orvosnak készültem még a középiskolában, de később úgy gondoltam, hogy nekem nem az a célom, hogy embereket gyógyítsak, hanem hogy tanítsam őket. Nálunk a családban is voltak tanárok. Az édesanyám ágán a nagymamám például biológia-földrajz tanár volt, Ő abból doktorit is szerzett. Édesanyám biológia-technika szakos általános iskolai tanár, valamint édesapám pedig a Neumann János Egyetem dékánja a Kertészeti Karon. Tehát megvolt az alap.

El tudná magát képzelni az orvosi szerepkörben?
Nem. Nekem a pedagógia volt az álmom és ezzel nekem kiteljesedett az életem.

Szrapkóné Ferencz Orsolya tanárnő (a gimnázium egyik angol nyelv szakos tanára) az unokatestvére Gabi néninek. Milyen érzés egy családtaggal együtt dolgozni?
Igazából semleges. Most gondoljatok bele, hogyha feltenném nektek ezt a kérdést, hogy milyen a testvéretekkel egy iskolába járni, mit válaszolnátok? Persze ez attól is függ, hogy milyen kapcsolatban vagytok egymással, de igazából tényleg semmilyen rossz dolog ebben nincsen. Inkább jó érzés, hogy van egy ismerős arc a sok idegen között, és ez nekem egy támasz most a kezdetekben.

Eltelt néhány hét az iskolából. Milyen a véleménye a gimnáziumról? Milyenek a kollégák, a diákok?
Teljesen pozitív benyomásom van, úgy mondanám, hogy egy "pozitív csalódás" volt számomra, hogy ide kerültem. Az elején furcsa volt a sok pici közül ide kerülni az idősebbek közé, de nekem csak jó véleményem van az iskoláról. A diákok nagyon kedvesek velem, segítőkészek a kollégákkal egyetemben. Bármilyen kérdésem van, bármilyen információt szeretnék megtudni, például, hogy hol van valamelyik terem, nagyon készségesek velem és szívesen eligazítanak ebben a nagy épületben. :)

Úgy tudjuk lesz biológia szakkör a 7-8. osztálynak. Kiket várnak ide első sorban?
Főleg azokat, akik szeretik a biológiát vagy csak érdeklődnek iránta. Akik többet akarnak megtudni a környezetükről, szeretik az állatokat, illetve jól érzik magukat a természetben is.

Mik az elképzelései a jövővel kapcsolatban?
Én elég sokat küzdöttem azért, hogy tanár lehessek, és szeretnék ezen a pályán maradni. Nagyon jól érzem magam itt és remélem, hogy itt is maradok a nyugdíjamig.

Mindenkit biztatunk arra, hogy elmenjen a biológia szakkörre, felejthetetlen élményeket gyűjthettek.





Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése